اجرا و نصب سرامیک به روش کیل چگونه انجام می شود؟

سرامیک زیبایی و جذابیت خاصی به محیط می دهد و روش های متفاوتی برای نصب آن وجود دارد. روش کیل (keil) یکی از این روش هاست که به دلیل ایمنی بالا از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است. مجموعه تیام نما در اجرا و نصب سرامیک به روش کیل بسیار پرتجربه است و انتخاب مناسبی برای نصب سرامیک خواهد بود. 

اجرای سرامیک به روش کیل

اجرای نما با این روش کار عاقلانه ای است. در این روش سازه هایی که سرامیک را نگه می دارند پنهان هستند و به همین دلیل برای نما کاملا مناسب است. این روش امنیت بیشتری نسبت به باقی روش ها دارد. برای اجرای سرامیک به روش کیل باید از یک متخصص کمک بگیرید.همکاران ما در  شرکت تیام نمای پارسیان همان متخصصانی هستند که شما به دنبالشان می گردید. این مجموعه دارای حرفه ای ترین کادر متخصص فنی اجرای نمای سرامیک به روش کیل با بیش از 20 سال سابقه در ایران است. برای نصب و عایق کاری این محصول می توانید با همکاران ما تماس بگیرید.

نصب سرامیک به روش کیل

پیش تر به امنیت بالای این روش اشاره کردیم اما دلیل آن را نگفتیم. زمانی که نصب به پایان رسید با استفاده از تست شاقولی میزان تثبیت بین دو اتصالات نگهدارنده بر روی سرامیک و سازه ساختمان را بررسی می‌کنند. دلیل زیبایی این نما پنهان بودن سازه‌های نگهدارنده است و به همین دلیل هزینه نگهداری این سرامیک ها نیز کاهش پیدا می کند.

فرقی ندارد از طریق چه روشی سرامیک را نصب می کنید؛ نصب سرامیک نیازمند یک تیم متخصص و کاربلد می باشد. چرا که در صورتی که مدولار محاسبه شده طبق ابعاد اصلی متریال و نقشه‌های ازبیلت انجام نگرفته باشد، کلیه مراحل اجرایی با مشکل روبرو خواهد شد و اجرای نامناسب آن سبب کاهش دوام و مقاومت نمای خشک سرامیک کیل خواهد شد، از این رو بهتر است اجرا و نصب سرامیک خشک به روش کیل را به شرکت‌های مهندسی با تجربه بسپارید، تا علاوه بر کاهش هزینه پرتی مصالح از نمایی منحصر به فرد در ساختمان خود بهره‌مند شوید.

مرحله زیرسازی سرامیک به روش کیل

در انجام نمای سرامیک گرچه سازه های نگهدارنده آن ها متفاوت است اما در زیر سازی تفات چندانی بین سرامیک نمایان و غیر نمایان نیست. زیر سازی در این روش با توجه به جنس سازه متفاوت است. اگر سازه ساختمان آن از بتن باشد. اول پلیت‌هایی را بر روی سازه بتنی می‌کوبند در ادامه دستک‌ها را بر روی پلیت‌ها جوش می‌دهند؛ اگر همان سازه بتنی نباشد و سازه ساختمان فلزی باشد، نیازی به پلیت نداریم و می‌توان دستک‌ها را به طور مستقیم بر روی تیرهای فلزی جوش بدهیم. 

مرحله بعدی ایجاد شبکه روی سازه اصلی ساختمان است. برای این کار زمتخصصین از قوطی های ۴۰*۴۰ یا ۶۰*۴۰ استفاده می کنند. این قوطی های فلزی عموما فولادی هستند و با استفاده از آن ها بستر مناسبی برای اتصال رانر ها ایجاد می شود. مهمترین بخش در اجرای نمای خشک سرامیک کیل نصب سپری T شکل و رانرها خواهد بود. جنس رانر هایی که در روش کیل مورد استفاده قرار می گیرند باید از فلز آلومینیوم باشد. بعد از نصب سپری به قوطی زیرسازی، نوبت به اتصال رانرهای افقی است.

برای اجرای این روش بعد از آماده سازی بستر سازه ساختمان نوبت به مسلح کردن سرامیک ها می رسد. برای مسلح کردن سرامیک ها، ابتدا با استفاده از مته آندره در سطح پشت تایل‌های سرامیکی سوراخ ایجاد می شود. سپس به وسیله انکر بولت رانرهای افقی به سطح پشتی تایل سرامیکی متصل می کنند. بعد از انجام تمام مراحل گفته شده نوبت به نصب و اجرای نمای سرامبک به روش کیل می رسد.

مرحله اجرا و نصب سرامیک به روش کیل

در روش کیل برای اجرا و نصب سرامیک از کلمپ ها و رانرها استفاده می شود. بعد از انجام زیر سازی به صورتی که در پاراگراف بالا گفته شد؛ باید دو رانر را به یکدیگر متصل کنید. برای اتصال این دو قطعه می توانید تایل سرامیک را بر روی رانر موجود در سازه ساختمان آویزان کنید. و با استفاده از پیچ قلاویز اتصال رانرها را تثبیت کنید.

مزایا نصب سرامیک به روش کیل

  • یکپارچگی سطح نمای ساختمان
  • ارزش اقتصادی بالا
  • تنوع رنگ و طرح
  • ماندگاری بالا در برابر فشار هوا و ضربه
  • استحکام بالا در برابر زلزله
  • سرعت اجرایی بالا
  • عایق حرارتی و صوتی مناسب
  • مقاومت بالا
  • قابلیت تعویض و ترمیم بعد از اجرا

اجرای نمای سرامیک 

قبل از شروع به اجرای نما در نظر داشته باشید نمای سرامیک خشک به علت مقاومت و زیبایی چشم نوازی که دارد می‌تواند نمایی با ارزش مالی بالا را برای شما فراهم کند. مهم ترین مقوله در اجرای نما، تیم یا مجموعه ای است که وظیفه اجرای آن را بر عهده دارد. با انتخاب یک تیم حرفه ای و با تجربه زمانی که برای این اجرا صرف خواهد شد به مراتب سریع تر از دیگر تیم ها خواهد بود. همچنین تیم کاربلد میزان اضافه مصالح یا به اصطلاح پرتی  را تا حد توان کاهش می دهد. مجموعه تیام نما سال هاست در زمینه اجرا و نصب سرامیک های نمایان فعالیت می کند. برای دریافت مشاوره و آشنایی بیشتر با نحوه کار این مجموعه می توانید با همکاران ما تماس بگیرید.  

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو