نصب سرامیک کلیپسی چگونه انجام می شود؟

سرامیک کلیپسی

روش های مختلفی وجود دارند که می شود با استفاده از آن ها سرامیک ها را اجرا کرد. ما امروز در مقاله سایت تیام نما شما را با کاربردی ترین روش ممکن آشنا می کنیم. روش سرامیک کلیپسی همان روش است. این روش در کنار کاربردی بودن کم هزینه هم می باشد و همین باعث محبوبیت اجرای این روش شده است.

روش سرامیک کلیپسی 

در بیشتر روش هایی که برای نصب و اجرا سرامیک از آن ها استفاده می شود. به طور معمول شیار یا سوراخی در بدنه سرامیک ایجاد می شود. اما در روش کلیپسی این اتفاق نمی افتد. و از کلیپس های اتصال استفاده می شود این کلیپس ها از استیل ساخته شده. و این روش علاوه بر کاربردی بودن ساده نیز هست.

شرکت تیام نمای پارسیان پیشرو در صنعت ساختمان، دارای حرفه ای ترین کادر متخصص فنی اجرای نمای کلیپسی سرامیک با بیش از 20 سال سابقه در ایران است. برای نصب و عایق کاری این محصول با همکاران ما تماس بگیرید.

سرامیک کلیپسی

این روش به طور همزمان هم کاربردی و ساده است و هم نسبت به باقی روش ها به هزینه کمتری نیاز دارد. نحوه کارکرد این روش به این صورت است که ابتدا یک سازه که عمدتا قوطی آهنی‌بوده ( به عنوان مثال قوطی ۸×۴) را روی نما و با اتصال گرفتن از سقف‌ها ایجاد می‌نمایند. در روش نصب خشک بصورت نمایان ( Visible)، تنها یک نوع پروفایل بصورت عمودی به نام Runner وجود دارد. که حالتی کشویی دارد. و کلیپس‌های نگهدارنده سرامیک در آن قرارگرفته و لبه دیگر کلیپس سرامیک را در جای خود نگاه می‌دارد. رانرها که T شکل هستند توسط براکت‌ها که اتصالاتی L شکل می‌باشند به سازه پیرامونی ساخته‌شده از قوطی آهنی متصل می‌شوند. در ابتدای نصب، رانرهای عمودی روی سازه آهنی ایجادشده در قسمت پیرامونی ساختمان، نصب شده. و کلیپس اولیه بر روی همه رانرها در یک تراز اولیه به رانرها پیچ می شوند. و کلیپس بالایی باکمک فنر در جای خود ثابت‌شده و سرامیک را از بالا نگه‌می‌دارد. در تمام مراحل نصب، کلیپس‌های پایینی سرامیک‌ها درجای خود پیچ‌شده. و کلیپس‌های بالایی با کمک فنر در جای خود ثابت می‌شوند.

نصب سرامیک کلیپسی

برای نصب سرامیک روی نما جایی که به طور کامل مقابل دید است. نیاز به روشی است که شیار یا سوراخی در بدنه سرامیک ایجاد نشود. یکی از روش‌های اجرای نمای سرامیک خشک به روش نمایان با استفاده از اتصالات کلیپسی انجام می‌‎گیرد. از این رو به این روش نصب سرامیک کلیپسی می‌گویند. در نصب سرامیک روش کلیپسی نیاز به شیارزنی یا سوراخ کاری سطح پشت تایل سرامیکی وجود ندارد. از این رو سرعت اجرای روش نصب سرامیک کلیپسی نسبت به نصب سرامیک به روش کیل بیشتر است.

نگهداری از نمای ساختمان دردسرها و سختی های خودش را دارد. اما نباید نصب آن را هم دست کم گرفت. رعایت برخی نکات در نصب سرامیک روش کلیپسی سبب بالا رفتن استحکام و ماندگاری نمای ساختمان خواهد شد. همچنین با رعایت ضوابط نصب سرامیک روش ریلی می‌توانیم زیبایی نمای ساختمان خود را بالاتر ببرید. در این صورت ارزش مالی ساختمانتان نیز بیشتر خواهد شد. برای نصب بهتر است به سراغ یک شرکت معتبر بروید پیشنهاد ما به شما شرکت تیام نمای پارسیان است که سال هاست در زمینه نصب و اجرای سرامیک فعالیت دارد.

زیرسازی در روش نصب سرامیک کلیپسی

زیرسازی برای این روش با روش های دیگر چندان تفاوتی ندارد. هنگام اجرای نمای خشک سرامیک؛ زیرسازی نصب سرامیک روش کلیپسی باید متناسب با مقاومت سازه ساختمان انجام گیرد، در صورتی که وضع موجود سازه ساختمان از استحکام کافی برخوردار نباشد باید مقاوم‌سازی انجام گیرد. در ادامه متناسب با سازه ساختمان پیش خواهیم رفت، در صورتی که سازه ساختمان از جنس بتن باشد، ابتدا پلیت‌هایی را بر روی سازه بتنی می‌کوبند و در ادامه دستک‌ها را به پلیت‌ها جوش خواهند داد، حال در صورتی که سازه ساختمان از جنس فلز باشد، نیازی به پلیت ندارید و می‌توانید دستک‌ها را به صورت مستقیم بر روی تیر جوش دهید. در ادامه قوطی‌های ۴۰*۴۰ یا ۶۰*۴۰ را به وسیله براکت‌ها به دستک‌ها متصل خواهید کرد، حال برای نصب رانرها می‌توان از سپری‌های T شکل استفاده کرد. توجه داشته باشید برای عدم اتصال دو فلز ناهمجنس می‌توان از لاستیک دی الکتریکال استفاده کرد، بعد از نصب سپری رانرهای افقی نصب خواهند شد.

روش نصب سرامیک کلیپسی

یادآوری می کنیم بهتر است نصب این سرامیک به هر روشی هم که باشد توسط یک متخصص انجام بگیرد. در بخش‌های قبل نحوه زیرسازی و رانرها را توضیح داده‌ایم، بعد از نصب رانرها نوبت به اتصال کلیپس‌ها می‌رسد، با این حال به این نکته توجه کنید که قبل از نصب کلیپس باید از شاقولی رانرها اطمینان حاصل کرد. در ادامه کلیپس‌ها را با استفاده از پیچ‌هایی به رانرها متصل می‌کنند، اتصال کلیپس‌ها جایگاه مورد نیاز برای نصب انواع سرامیک خشک به وجود می‌آورند. شما می‌توانید برای بالابردن استحکام روش نصب سرامیک کلیپسی، قبل از اجرای تایل‌های سرامیکی پشت آن را چسب و مش کرد، در این صورت احتمال سقوط تایل‌های سرامیکی کاهش می‌یابد و مقاومت تایل سرامیک در برابر ضربه، فشار هوا و عوامل جوی بیشتر خواهدشد.

شرکت تیام نمای پارسیان پیشرو در صنعت ساختمان، دارای حرفه ای ترین کادر متخصص فنی اجرای نمای کلیپسی سرامیک با بیش از 20 سال سابقه در ایران است. برای نصب و عایق کاری این محصول با همکاران ما تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو