با مزایا ومعایب اسکای لایت آشنا شوید.

اسکای لایت

اسکای لایت (Skylight) یک کلمه انگلیسی است. اسکای (sky) به معنای آسمان و لایت (light) به معنای نور می دهد. اگر بخواهیم ترجمه تحت لفظی اسکای لایت را در نظر بگیریم باید بگوییم نور آسمان. اما در صنعت ساختمان سازی این واژه مطابق واژه سقف شیشه ای به کار برده می شود. سقف شیشه ای باعث می شود نور آسمان وارد محیط شود. مجموعه تیام نما سال هاست در تهیه و نصب سقف های شیشه ای پیشگام است. برای آشنایی بیشتر با این سازه با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

نصب و اجرای اسکای لایت 

سقف  های شیشه ای در صنعت ساختمان سازی و معماری سبک مدرن از جایگاه مهمی برخوردارند. زیبایی و جذابیت این سقف‌ها باعث‌شده این سازه روز به روز محبوب‌تر شود. اجرای اسکای لایت به راحتی در تمامی مکان­‌ها شدنی است و بسته به سلیقه و شرایط، بهترین فرم و نوع انتخاب می‌شود. به عنوان مثال در ساختمان‌های تجاری، مسکونی، خانه‌های مسکونی و ادارات، فروشگاه‌های بزرگ و غیره شاهد استفاده از این نوع نورگیرهای سقفی هستیم. ضمنا جدای از کاربرد علمی که برای آن ذکرشده بخاطر زیبایی بی‌اندازه و امکان بهره‌مندی از نور طبیعی خورشید نیز معماران این مدل نورگیرها را در اکثر خانه ها پیشنهاد می‌کنند. برای گرفتن مشاوره و لیست قیمت از بهترین مجموعه برای نصب این سقف ها با همکاران ما تماس بگیرید.

اسکای لایت

اسکای لایت چیست؟

همان‌طور که در بالا گفته‌شد؛ سقف شیشه‌ای باعث می شود نور آسمان وارد محیط شود. به همین دلیل به آن سازه نورگذر نیز می‌گویند. سازه‌ای نورگذر است که در سقف ساختمان‌ها به جای مصالح رایج اجرا شده. و ضمن تامین زیبایی ساختمان، امکان بهره‌مندی هر چه بیشتر بخش ‌های مرکزی ساختمان را از نور طبیعی فراهم می‌کند. روشنایی روز از طریق روشنایی آسمان و نیز از طریق تابش مستقیم خورشید تامین می‌شود. امروزه اسکای ‌لایت‌ها به صورت وسیعی در تامین روشنایی روز برای ساختمان‌های مسکونی، عمومی و تجاری به کار برده‌می‌شوند.

این سازه مزایای زیادی دارد اما مهم‌ترین آن تامین نور مورد نیاز در روز می‌باشد. و از همین رو در انرژی، بسیار صرفه‌جویی خواهد شد. افزایش دریافت نور خورشید و کاهش نیاز به مصرف نور مصنوعی، منجر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش قابل توجه هزینه‌های ساختمان و کاستن از اثرات سوء زیست محیطی ناشی از تامین انرژی می‌شود. از طرف دیگر نشان داده‌شده که قرارگرفتن در معرض نور طبیعی منجر به افزایش بهره‌وری ساکنان ساختمان ‌های اداری‌شده و از این طریق نیز عامل موثری در کسب و کار محسوب می‌شود. 

مزایا اسکای لایت 

  • بهره گیری از نور طبیعی

مهم ترین ویژگی سقف شیشه ای یا همان اسکای لایت عبور نور است. از چند صد سال پیش تاکنون بهره گیری از نور طبیعی به بهبود حس افراد و عملکرد در محیط کاری بسیار کمک کرده است.

  • صرفه جویی در انرژی برقی و گرمایی

اگر سقف منزل یا محل کار شما شیشه ای باشد دیگر نیازی به برق ندارید. روشنایی روز کاملا در اختیار شماست. به کمک این تکنولوژی در معماری می توان با ورود نور خورشید به داخل منزل صرفه جویی در انرژی وسایل گرمایشی کرد و در فصل تابستان نیز در مصرف انرژی وسایل سرمایشی صرفه جویی نمود.

  • کمک به تهویه هوا

احتمالا می دانید که این سقف های شیشه ای در دو نوع متحرک و ثابت طراحی می شوند. نوع متحرک یا غیر ثابت این سقف را می‌توانید باز و بسته‌کرده و از این طریق اجازه ورود و خروج هوا را بدهید و از این طریق در انرژی مصرفی سیستم تهویه صرفه‌جویی می‌گردد.

  • افزایش ارزش ملک با اسکای لایت

این سقف شیشه ای زیبایی بی نظیری دارد و به دلیل وجود همین زیبایی منحصر به فرد ارزش ملک شما را بالا خواهد برد.

  • نمای طبیعی و حس افزایش سایز فضا

با این سقف شیشه ای شما آسمان را در اختیار دارید. شما به بیرون و طبیعت دسترسی دارید. و وجود یک پنجره روی سقف شما باعث می شود حس کنید که فضای بزرگ تری در اختیار دارید. این ویژگی برای محیط های کوچک فوق العاده است.

  • دسترسی به سقف اسکای لایت

چهار دیواری اختیاری است؛ ضرب المثلی آشنا برای همه ما می باشد. در برخی خانه ها نیز، صاحبان خانه از این نورگیرهای سقفی برای دسترسی به پشت بام هم استفاده می کنند ولی یقینا با این هدف آن را نصب نمی کنند.

معایب اسکای لایت

  • تمیز کردن آنها راحت نیست.
  • در تجهیزی سرمایه گذاری می کنید که مقاومت زیادی ندارند
  • پیدا کردن بهترین مکان برای نصب کار آسانی نیست
  • نصب این سقف راحت نیست و نیاز به یک نصاب حرفه ای دارد
  • هزینه های تعمیر و نگهداری نصب اشتباه زیاد است.
  • در صورت نصب و عایق بندی اشتباه در فصل سرما سبب برون رفت گرما و در فصل گرما نیز باعث هدر رفت سرمای داخلی خواهد شد.

همان گونه که مشاهده کردید اگر نصب این سقف را به شرکت معتبر بسپارید اکثر معایبی که در بالا گفته شد خط خواهد خورد. شرکت تیام نمای پارسیان پیشرو در صنعت ساختمان، دارای حرفه ای ترین کادر متخصص فنی اجرای سقف شیشه ای با بیش از 20 سال سابقه در ایران است. برای نصب و عایق کاری این محصول با همکاران ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو