نصب و اجرای نمای آسانسور شیشه ای

مجتمع خریدی را تصور کنید که در مرکز آن یک آسانسور شیشه ای یا پانوراما قرار می گیرد. علاوه بر آن که این آسانسور به زیبایی معماری ساختمان کمک زیادی کرده زمانی که خریدار سوار این آسانسور می شود. تمام مجتمع را از زیر نظر می گذراند و محو زیبایی پاساژ می شود. آسانسور های شیشه ای انتخابی جذاب و چشم نواز خواهند بود. برای اجرا و نصب این آسانسور می توانید از متخصصین شرکت تیام نما مشاوره بگیرید و با همکاران ما در تماس باشید. 

آسانسور شیشه ای

همان طور که بالا گفته‌شد این نوع آسانسورها بیشتر به خاطر جنبه زیباییشان مورد استفاده‌ قرار می‌گیرند. البته این به معنای این نیست که آسانسور کارکرد سالمی ندارد. این آسانسور مانند باقی آسانسور ها برای جابه جایی افراد و اشیا مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه یکی از شیک ترین و زیباترین انواع آسانسورها را، آسانسور شیشه‌ای شکل داده‌است که نه تنها جهت جابجایی افراد و اشیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه به عنوان یکی از پارامترهای زیبا شناختی ساختمان‌ها نیز شناخته‌شده‌است. آسانسور شیشه ای را معمولا در مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری با ارتفاع زیاد دیده‌اید. یک یا چند طرف کابین شیشه ای است و زیبایی چشمگیری به ساختمان‌های مدرن می‌دهد. آسانسور شیشه ای که با نام پانوراما نیز شناخته می‌شوند، با نمای تمام شیشه ای طراحی و ساخته می‌شوند.

جنس آسانسور شیشه ای از چیست؟

آسانسور وسیله ای است که با سلامت جان انسان ها سر و کار دارد و باید بتواند وزن زیاد را هم تحمل کند. با توجه به انعطاف پذیری و حالت پذیری بالا، استفاده آسانسور شیشه ای در هر ارتفاعی ممکن است و هیچ مانعی در طراحی و ساخت آن‌ها وجود ندارد. در واقع جنس شیشه آسانسور پانوراما از نوع شیشه لمینت نشکن می‌باشد. قدرت تحمل فشار و ضربه در لمینت بسیار بالاست و در صورتی که اتفاقی بیوفتد هرگز شکسته نمی‌شوند، بلکه در جای خود به همان شکل باقی می‌مانند و فقط رگه‌های ترک خوردگی روی لمینت ایجاد می‌شود و آسیبی به افراد داخل آسانسور وارد نمی‌کند.

هنگام معامله حواستان باشید شیشه ای که در این کار استفاده می شود فقط لمینت نشکن است و به هیچ عنوان از شیشه سکوریت استفاده نمی شود. چرا که این شیشه در صورت شکستن فرو می‌ریزد و به همین وسیله جان افراد داخل آسانسور به خطر می‌افتد.

مزایا آسانسور شیشه ای

مهم ترین مزیت آسانسور پارانوما زیبایی و جذابیت آن است و باعث در طراحی محیط می شود. ایمنی این آسانسور بسیار بالاست و نصب آن راحت است. با توجه به جذابیتی که این آسانسور برای ملک به وجود می آورد ارزش ملک را هم بالا می برد. علاوه بر تمام این ویژگی ها آسانسور پارانوما نسبت به باقی آسانسور ها آرام حرکت می کند و در مقایسه با باقی آسانسور ها از سر و صدای زیاد خبری نیست.

نصب آسانسور شیشه ای

برای شروع نصب این آسانسور ابتدا در کف چاله آسانسور ضربه گیر نصب می شود. ضربه گیر وسیله ای ارتجاعی است که برای جلوگیری از برخورد کنترل نشده کابین یا وزنه تعادل به کف چاهک، تعبیه می شود. در گام بعدی آهن کشی دیواره آسانسور و نصب ریل ها در دستور کار قرار می گیرد. البته لازم است دقت شود که ریل ها حساس ترین قطعات مکانیکی آسانسور هستند و چنانچه دقت کافی در حمل و نقل و نصب و نگهداری آن ها لحلظ نگردد، کیفیت حرکت آسانسور یه طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. 

تمامی این گام ها باید توسط یک متخصص انجام شود. در این گام در اطراف چاهک یک حایل ایجاد می کنیم. اما برخلاف آسانسورهای معمولی که اطراف چاه، دیوار کشیده‌‌می‌شود، در آسانسور پانوراما عمدتا از شیشه جهت ایجاد نمای مناسب استفاده‌می‌شود. لازم به ذکر است تعیین وجوهی از کابین که لازم است به صورت پانوراما باشد، کاملا بستگی به شرایط چاله آسانسور و پیشنهاد طراح دارد.

بیشتر بخوانید : نمای شیشه‌ای فریم لس چیست؟

جنس شیشه این آسانسور از اهمیت زیادی برخوردار است. خرید وتهیه این شیشه باید توسط متخصصان انجام بگیرد. همان طور که توضیح دادیم جنس کابین آسانسور پانوراما لمینیت نشکن است. این شیشه مقاومت و استحکام تنشی ۳۰۰ نیوتون به ازای هر ۵ سانتی نتر را دارا می باشد. البته در آسانسور شیشه‌ای پانورامیک، کابین با توجه به ابعاد و شرایط آسانسور می‌تواند به صورت مربع، مستطیل، گرد و یا بیضی طراحی و ساخته‌شود. چنان‌چه کابین آسانسور شیشه‌ای از نوع گرد و بیضی ساخته‌شود و با توجه به این که شیشه کابین نیز از حالت تخت خارج می‌شود، بنابراین لازم است تست آونگی شیشه، توسط کارشناس استاندارد بررسی میگردد.

و آخرین قدمی که منتظر آن بودیم. به یاد داشته باشید این آسانسور به علت زیبایی خود اهمتی زیادی دارد. بهتر است از در معرض دید قرار گرفتن قطعات برقی و مکانیکی تا حد امکان جلوگیری نمایید. در این گام، آسانسور نصب خواهد شد و شاسی موتور آن در موتور خانه نصب خواهد شد. در نهایت نیز پس از سیم کشی آسانسور، نصب تابلو فرمان، کابل کشی موتور آسانسور، ساخت و نصب قفل های درب آسانسور، نصب درب کابین و نصب شاسی داخل کابین، نصب آسانسور شیشه ای پانورامیک به اتمام می رسد. همچنین پس از اتمام فرایند نصب، لازم است صحت عملکرد آسانسور توسط تکنسین های مربوط تایید گردد.

شرکت تیام نمای پارسیان پیشرو در صنعت ساختمان، دارای حرفه ای ترین کادر متخصص فنی اجرای حفاظ شیشه ای بالکن با بیش از 20 سال سابقه در ایران است. برای نصب و عایق کاری این محصول با همکاران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو