نمای شیشه ای اسپایدر چیست؟ و انواع آن کدام است؟

نمای شیشه ای اسپایدر چیست؟ و انواع آن کدام است؟

نمای بیرونی ساختمان نقش اصلی در زیبایی و جذابیت هر ساختمانی را ایفا می‌کند، و به منزله یک لایه جهت محافظت از ساختمان در برابر عوامل مختلف نقش بسیار مهمی دارد. برای طراحی نما، معماران و طراحان باتوجه به بودجه سازنده، موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی، سلیقه افراد اقدام به انتخاب نوع مصالح می‌کنند. به عنوان مثال برای ساختمان‌های اداری از نمای شیشه ای اسپایدر استفاده می‌شود. نمای ساختمان اسپایدر نوعی از نماهای مدرن شیشه‌ای خود ایستا و یا نمای پرده‌ای curtain wall می‌باشد. در این نما شیشه به وسیلهٔ اتصالات نقطه‌ای به سازه متصل می‌گردد، و نتیجه نهایی نمایی به طور کامل شفاف و مدرن است. گروه صنعتی تیام نما، قصد دارد در این مقاله نمای شیشه ای اسپایدر و انواع آن را برای شما شرح دهد. برای درک بهتر این مبحثِ مهم در صنعت نماسازی، شما را به خواندن این مطلب دعوت می نماییم.

در نما اسپایدر چه متریالی استفاده می شود؟

نمای اسپایدر به نوعی از نماهای مدرن شیشه‌ای خود ایستا (نمای پرده‌ای curtain wall) گفته می‌شود که در آن شیشه به وسیلهٔ اتصالات نقطه‌ای به سازه متصل می‌گردد. سیستم نمای اسپایدر متشکل از قطعات و عضو های عنکبوتی شکل از جنس استنلس استیل می باشد. نحوه اتصال شیشه ها وبارگذاری سیستم نما بصورت نقطه ای می باشد.

در اغلب کشورها طراحی و ساخت نما برای همخوانی نما با بافت قالب زیر نظر سازمان‌های شهری صورت می‌گیرد.

نما اسپایدر در کجا استفاده می شود؟

نمای اسپایدر در ساختمان های مدرن به عنوان نمای خارجی استفاده می‌شود. این نوع نما به وسیله‌ی اتصالات نقطه‌ای به سازه متصل می‌گردد و شیشه به وسیله‌ی این اتصالات به ساختمان متصل می‌شود. کاربرد اصلی نمای اسپایدر در ساختمان های بلند مرتبه، بزرگ و تجاری است. نمای اسپایدر در تمام مناطق ایران کارایی خوبی دارد و به راحتی قابل نصب می‌باشد.

نمای شیشه ای اسپایدر چیست؟ و انواع آن کدام است؟

انواع نما اسپایدر

نمای اسپایدر یکی از نماهای مدرن شیشه‌ای خود ایستا (نمای پرده‌ای curtain wall) است که در آن شیشه به وسیلهٔ اتصالات نقطه‌ای به سازه متصل می‌گردد. این نوع نما در انواع مختلفی از قبیل اسپایدر کابلی، اسپیس فریم Space frame، فین گلس glass finwalls و انواع فلزی وجود دارد.

یراق آلاتی اتصال شیشه‌ها در نمای اسپایدر:

  • پایه اسپایدری تک شاخ
  • پایه اسپایدری چهار شاخ
  • پایه اسپایدری دو شاخ
  • رتیل
  • کانکتور Connector

نحوه اجرای نمای اسپایدر را بر روی ساختمان

نمای اسپایدر یکی از نماهای شیشه‌ای است که برای نصب آن، لوله‌های استیل باضخامت بالا توسط بست‌های مخصوصی به کف و سقف نصب می‌شود. سپس بست‌های اسپایدر که به طور معمول x و y هستند به‌وسیله جوش آرگون به لوله‌ها متصل می‌گردد و سپس بعد جوشکاری اندازه شیشه اسپایدر به‌صورت دقیق گرفته و برای نصب شیشه‌ها آماده می‌شود.

کاربرد نما اسپایدر

این نما یا فین گلس، یکی از نماهای تمام شیشه‌ای است که به عنوان پوشش ساختمان برای حداکثر میزان نور روز در فضای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد اصلی نمای اسپایدر در ساختمان های تجاری و اداری است. در نمای اسپایدر هیچ گونه سازه عمودی و افقی مشاهده نمی شود، موردی که در نماهای کرتین وال لامل به عنوان یک ضعف مطرح می‌گردد. شیشه‌های بکار رفته در نمای شیشه اسپایدر باید به‌صورت شیشه ۱۰میل سکوریت و یا به‌صورت شیشه لیمینت استفاده شود.

نمای شیشه ای اسپایدر چیست؟ و انواع آن کدام است؟

برای دانستن و آگاهی از مباحث جالب، آموزشی و دیگر مطالب خواندنی گروه صنعتی تیام نما، اینجا کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو