نمای ساختمان سرامیک به روش شیاری چیست و چگونه نصب می‌شود؟

نمای ساختمان سرامیک به روش شیاری چیست و چگونه نصب می‌شود؟

نمای ساختمان ظاهر و پوسته یک ساختمان به حساب می‌آید. شما در نگاه اول جذب نمای یک ساختمان می‌شوید. نمای بیرونی ساختمان نقش اصلی در زیبایی و جذابیت هر ساختمانی را ایفا می‌کند، و به منزله یک لایه جهت محافظت از ساختمان در برابر عوامل مختلف نقش بسیار مهمی دارد. جهت طراحی نما، معماران و طراحان باتوجه به بودجه سازنده، موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی، سلیقه افراد اقدام به انتخاب نوع مصالح می‌کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، سرامیک، با جدید ترین فرمول تولید شده است. به دلیل استحکام و مقاومت آن به عنوان مصالحی نو در نماسازی مورد توجه قرار گرفته است. گروه صنعتی تیام نما، قصد دارد در این مقاله نمای ساختمان سرامیک به روش شیاری و نحوه نصب آن را برای شما شرح دهد. برای درک بهتر این مبحثِ مهم در صنعت نماسازی، شما را به خواندن این مطلب دعوت می نماییم.

در اغلب کشورها طراحی و ساخت نما برای همخوانی نما با بافت قالب زیر نظر سازمان‌های شهری صورت می‌گیرد.

نما سرامیک خشک

سرامیک از موادی تشکیل شده که اصلی‌ترین آن غیرفلزی و غیرآلی است. انسان های نخستین حدود ۲۴ هزار سال قبل از میلاد به ساخت سرامیک پرداخته بودند. سرامیک‌های باستانی در چکسلواکی یافت شده‌اند و به شکل حیوانات و پیکره انسان، تخته صاف و توپ می‌باشد. نمای خشک سرامیک یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین نماهای ساختمانی است که در صنعت سازه و ساختمان ظهور کرده و زمینه ساز تحولی عظیم در صنعت سازه و ساختمان شده است. این نوع نمای ساختمانی به دلیل مزایای بسیاری که دارد، مورد توجه بخش زیادی از معماران و مهندسین قرار گرفت. برخی از مزایای نمای خشک سرامیک عبارتند از:

  • لایه عایق در پشت پوسته نما
  • ایمنی بالا به دلیل رفتار مناسب در هنگام زلزله
  • سرعت و سهولت در اجرا
  • ثبات رنگ
  • لکه پذیری پایین به دلیل نفوذ پذیری بسیار کم سرامیک
  • مقاومت بالا در برابر عوامل جوی
  • ماندگاری و دوام بالا در متراژ زیاد در مقایسه با سنگ
  • مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و اشعه UV

نمای ساختمان سرامیک به روش شیاری چیست و چگونه نصب می‌شود؟

نمای ساختمان سرامیک به روش شیاری

نمای سرامیکی یکی از نماهای پرطرفدار در طراحی ساختمان است. سرامیک نما با دو روش نصب می‌شود، روش خشک یا مهار شده و روش نصب تر یا چسبانده شده. برای استفاده از نمای سرامیک بهتر است از کاشی‌های براق معمولی استفاده نکنید. این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام نصب سرامیک از نوار ضد آب استفاده کنید. اجرا و نصب سرامیک شیاری (غیر نمایان) یکی از روش های کم هزینه و مخفی است. در پشت سرامیک ها شیار ایجاد می‌شود و سرامیک ها توسط یک Runner افقی بصورت کشویی به زیرسازی متصل می‌شوند. 

روش نصب نمایان و غیرنمایان چیست؟

نمای سرامیک خشک به دو روش نمایان و غیرنمایان اجرا می‌شود. در روش نمایان، بست‌های سیستم نصب در معرض دید قرار دارند و سرامیک از طریق این بست‌ها به نمای ساختمان مهار می‌شود. در روش غیرنمایان، سیستم نصب به دو بخش سیستم کیل و سیستم شیاری تقسیم می‌شود.

برای دانستن و آگاهی از مباحث جالب، آموزشی و دیگر مطالب خواندنی گروه صنعتی تیام نما، اینجا کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو