هر آن چه باید راجع به راه پله شیشه ای بدانید.

راه پله شیشه ای

شیشه از قدیم در معماری سنتی ایران از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. امروزه با پیشرفت فناوری می توان از شیشه برای ساخت راه پله استفاده کرد. راه پله شیشه ای انتخاب منحصر به فردی برای طراحی داخلی منازل مسکونی و ساختمان های تجاری می باشد. این سازه می تواند ظاهر متفاوتی را برای دکوراسیون داخلی شما به وجود بیاورید. مجموعه تیام نما این نوع راه پله را تولید و اجرا می کند. در ادامه این مقاله با نحوه کارکرد این سازه بیشتر آشنا خواهیم شد.

 نصب و اجرای راه پله شیشه ای

برای  ساخت این نوع راه پله از نوعی شیشه سکوریت و لمینت که استحکام و مقاومت بالایی دارند استفاده می کنند. مناسب ترین ضخامت برای این شیشه ها ضخامتی بین 8 تا 12 میلی متر می باشد. و برای نصب آن از قطعات آلومینیومی یا استیل استفاده می کنند. قیمت این شیشه ها با توجه به نیاز مصرف کننده محاسبه می شود. برای اطلاع از قیمت این سازه می توانید با همکاران ما تماس بگیرید.

امنیت راه پله شیشه ای

شیشه هایی که برای ساخت این راه پله استفاده می شود؛ باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد تا بتواند وزن سنگینی را تحمل کند. قطعا متریالی که برای ساخت پله های شیشه ای استفاده میشوند، شیشه های معمولی مثل شیشه های اتوموبیل یا شیشه های پنجره نیستند. این شیشه ها با ضخامت و مقاومت بسیار بالایی ساخته میشوند و با تست استاتیک، مقاومت آنها سنجیده میشود. شیشه سکوریت با محاسبات بسیار دقیق مهندسی ساخته میشود و از لایه های زیادی تشکیل میشود که هر کدام مقاومت شیشه را افزایش میدهند.

این شیشه به گونه ای طراحی و تولید می شوند که به هیچ وجه حتی در شرایط فشار های زیاد و ضربه های محکم مقاومت خود را از دست نداده و شکسته نمیشوند و حتی شرایط دمایی مختلف، هیچ تاثیری در مقاومت آنها نخواهد داشت. در ادامه انواع شیشه هایی که می تواند در این سازه مورد استفاده قرار بگیرد را معرفی می کنیم.

  • شیشه های لمینت سه لایه سکوریت (با ضخامت 30 میلیمتر)
  • شیشه لمینت دو لایه خام (با ضخامت 20 میلیمتر)
  • شیشه لمینت دو لایه / سه لایه سکوریت (با ضخامت 20 میلیمتر)
  • شیشه سکوریت (با ضخامت 10 / 20 میلیمتر)

نورپردازی راه پله شیشه ای 

شیشه تاثیر زیادی روی نور پردازی دارد. و مهم ترین دلایل آن به شفافیت و رنگی بودن شیشه بر می گردد. قطعا توجه به کنتراست و رنگ اهمیت بسیار بالایی در طراجی پله شیشه ای خواهد داشت. نور پردازی اگر به صورت اصولی و طبق قوانین دکوراسیون داخلی انجام شود نتیجه مطلوب و دلخواهی خواهد داشت اما اگر با رعایت نکات طراحی داخلی همراه نباشد نتیجه عکس خواهد داد.

در دکوراسیون داخلی می توانید از یک طراح داخلی کمک بگیرید. یادتان باشد در هنگام مشاوره با طراح بک لایت ها را فراموش نکنید. بک لایت ها را می توان به نرده های شیشه‌ای و یا خود شیشه ها تخصیص داد. بهتر است از یک طیف رنگی و با شدت رنگ های متفاوت استفاده کنید.

طراحی راه پله شیشه ای 

پله ها در شکل های مختفلی طراحی و تولید شده اند. این مدل ها شامل پله های مارپیچ شیشه ای، پله معلق شیشه ای، پله های گردون شیشه ای، پله شیشه ای گرد، پاگرد های شیشه ای، نرده پله شیشه ای می شود. در ادامه این مقاله راجع به محبوب ترین مدل ها بیشتر می خوانید.

  • پله مارپیچ شیشه ای

زمانی که فضایی که برای راه پله در ظر گرفته اید محدود و کوچک است؛ بهترین انتخاب راه پله مارپیچی است. طراحی این راه پله به گونه ای است که شیشه ها حول یک محور فلزی قرار می گیرند. ارتفاع کف تا سقف هر پله باید به طور حدودی 20 تا 23 سانتی متر باشد. این پله ها عموما در دو قطر 120 و 140 سانتی متر ساخته می شوند. پله پیچ بدلیل شکل خاص خود نگاه بیننده را به خود جلب می کند. از این رو ارزش بالایی در طراحی شیک و مدرن امروزی دارد. پله شیشه ای دوبلکس معمولا از نوع مارپیچ است.

  • پله معلق شیشه ای 

پله شیشه ای معلق بسیار چشم نواز است و زیبایی آن با دیگر پله ها قابل مقایسه نیست. اگر به دنبال یک دکوراسیون مدرن و امروزی هستید که فضای زیادی را نگیرد و شلوغ نباشد؛ پله شیشه ای معلق بهترین گزینه است. تصویری که از انواع پله های شیشه ای شناور به دید مخاطب می رسد اینست که این پله ها از دیوار بیرون می آید. این راه پله ها از طریق یراق های نامرئی به دیواره وصل می شوند. یکی از دغدغه های افراد برای انتخاب پله ایمنی این پله هاست. اما باید توجه داشت که اگر این پله ها توسط تیم حرفه ای و متریال مناسب انجام شود برای صعود ایمن مشکلی نخواهد بود. کف پله شیشه ای در این نوع ضخامت 30 میلیمتری دارد به همین دلیل بسیار این و مقاوم است.

راه پله شیشه ای

  • پله مستقیم شیشه ای 

پله های مسقیم طرفداران زیادی دارند به دلیل این که نصب و اجرای این مدل نیازمند هزینه پایین تری نسبت به دو مدل قبلی است و تنوع زیادی در آن دیده می شود؛ راه پله های شیشه ای مستقیم بدلیل شفافیت و ظرافت بالا در شیشه سکوریت فضای دکوراسیون داخلی شما را بسیار زیبا و لاکچری می نماید. پله مستقیم ارتباط بین دو طبقه در راستای یک محور می باشد ، به همین دلیل نصب راحت و سریعی دارد.

خرید راه پله شیشه ای

امروزه شیشه یک متریال مدرن به حساب می آید و می تواند به دکوراسیون داخلی شما جلوه دیگری ببخشد. شرکت تیام نمای پارسیان پیشرو در صنعت ساختمان، دارای حرفه ای ترین کادر متخصص فنی اجرای راه پله شیشه ای با بیش از 20 سال سابقه در ایران است. شما  می توانید برای خرید از این مجموعه با همکاران ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو