هر چیزی که باید در مورد نمای کامپوزیت باید بدانیم

هر چیزی که در مورد نمای کامپوزیت باید بدانیم

نمای بیرونی ساختمان نقش اصلی در زیبایی و جذابیت هر ساختمانی را ایفا می‌کند، و به منزله یک لایه جهت محافظت از ساختمان در برابر عوامل مختلف نقش بسیار مهمی دارد. برای طراحی نما، معماران و طراحان باتوجه به بودجه سازنده، موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی، سلیقه افراد اقدام به انتخاب نوع مصالح می‌کنند. نمای کامپوزیت، نوعی نمای ساختمانی است که از ترکیب چند ماده جامد و قابل تفکیک به نام کامپوزیت ساخته شده است. این نوع نما به دلیل مزایای بسیاری که دارد، از جمله مقاومت در برابر رطوبت، آفت و آتش، سبک بودن و … در صنایع گوناگون از ساختمانی تا پزشکی کاربرد دارد. گروه صنعتی تیام نما، قصد دارد در این مقاله هر چیزی که در مورد نمای کامپوزیت باید بدانیم را برای شما شرح دهد. 

نمای کامپوزیت چیست؟

یک نوع نما برای اجرا بر روی ظاهر ساختمان هاست که با استفاده از ورق های کامپوزیت اجرا و پیاده سازی می شود. این نوع نما به دلیل وزن کم، قیمت پایین و استحکام بالا نسبت به مواد سنتی، در صنایع مختلف به خصوص ساختمان سازی مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. برخی از کاربردهای این نما عبارتند از:

  • نمای طراحی شده ساختمان: نمای خارجی ساختمان از جمله مواردی است که بیشترین استفاده از کامپوزیت در آن صورت می‌گیرد. ویژگی‌های موجود در این متریال آن را برای استفاده وسیع در چنین مواردی مناسب نموده است.
  • بازسازی نمای فرسوده ساختمان و سقف‌های کاذب: ساخت و ساز مجدد بناهای کهنه با نمای فرسوده و جلوه نامناسب، هزینه و دردسر زیادی به‌دنبال دارد. با استفاده از نمای کامپوزیت، مشکلات فرسودگی و خستگی نمای قدیم رفع شده و جلوه جدید به آن داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو