معرفی کامل نمای ترموود Thermowood و مزایای آن

معرفی کامل نمای ترموود Thermowood و مزایای آن

نمای بیرونی ساختمان نقش اصلی در زیبایی و جذابیت هر ساختمانی را ایفا می‌کند، و به منزله یک لایه جهت محافظت از ساختمان در برابر عوامل مختلف نقش بسیار مهمی دارد. برای طراحی نما، معماران و طراحان باتوجه به بودجه سازنده، موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی، سلیقه افراد اقدام به انتخاب نوع مصالح می‌کنند. امروزه برای طراحی نمای ساختمان از متریال های متفاوتی استفاده می‌شود.  کی از این متریال ها که به تازگی طرفداران بسیاری پیدا کرده است، ترموود Thermowood می‌باشد. گروه صنعتی تیام نما، قصد دارد در این مقاله نمای ترموود Thermowood و مزایای آن را برای شما شرح دهد. برای درک بهتر این مبحثِ مهم در صنعت نماسازی، شما را به خواندن این مطلب دعوت می نماییم.

چوب ترموود چیست؟

ترموود نوعی چوب حرارت‌دیده است که به دلیل قرارگیری در فرایندهای حرارتی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد، به انتخاب اول نمای ساختمان‌ها تبدیل شده است. این نوع چوب با توجه به فرآیند تولید و ساختی که دارد، دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی است و این امر آن را یکی از کاربردی ترین و در واقع بهترین متریال ها برای استفاده در نمای ساختمان می کند. ترموود دربرابر رطوبت و پوسیدگی مقاومت بالایی دارد و برای کارهای چوبی که در معرض هوای آزاد قرار دارند، بسیار مناسب است.

معرفی کامل نمای ترموود Thermowood و مزایای آن

متریال نمای ترموود

ترموود در واقع متریالی حاصل از خشک شدن چوب تحت تاثیر جریان هوا و بخار آب است. این پروسه دمای مغز درونی را بین ۱۸۵ تا ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌دهد. ترموود نوعی چوب حرارت‌دیده است که به دلیل قرارگیری در فرایندهای حرارتی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد، به انتخاب اول نمای ساختمان‌ها تبدیل شده است. این نوع چوب با توجه به فرآیند تولید و ساختی که دارد، دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی است و این امر آن را یکی از کاربردی ترین و در واقع بهترین متریال ها برای استفاده در نمای ساختمان می کند.

خصوصیات چوب ترموود شامل موارد زیر می‌شود:

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • استحکام بسیار بالا
  • دوام بسیار زیاد
  • مقاومت در برابر حرارت
  • امکان استفاده در هر نوع شرایط آب‌وهوایی

این چوب چه کاربردهای دیگری دارد؟

چوب ترموود یک نوع چوب اشباع شده است که با استفاده از حرارت و فشار بالا تولید می‌شود. کاربردهای آن شامل کف و کفپوش، دیوارپوش، دکوراسیون داخلی، پله و نرده، فضای باز ویلا و پارک، آلاچیق، لوور و روف گاردن می‌شود. همچنین از چوب ترموود برای ساخت مبلمان و لوازم خانگی، اجزای درب و پنجره و مبلمان باغ نیز استفاده می‌شود.

نحوه نصب نمای ترموود

نمای ترموود با استفاده از دستگاه های پنوماتیک که میخ های گالوانیزه را شلیک می کنند انجام می شود. برای نصب ترمووود ابتدا باید چوب را به اندازه‌ی مورد نیاز برش داد و بعد از آن، در صورت لزوم، سطح چوب را تراشید تا صاف شود. سپس با استفاده از پیچ‌های استیل یا گالوانیزه و رول‌پلاک با طول حداقل شش سانتی‌متر، زیرسازی نمای ترمووود را نصب کنید. بهتر است زیرسازی نمای ترمووود، رنگ شود.

معرفی کامل نمای ترموود Thermowood و مزایای آن

انواع نمای ترموود

نمای ترموود یکی از انواع نمای خشک می‌باشد. ترمو وود به عنوان نمای بیرونی ساختمان، علاوه بر جنبه‌ی زیبایی و چشم‌نوازی می‌تواند به عنوان محافظی برای دیوارهای ساختمان عمل کند. برای مثال، نمای ترموود مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آفتاب دارد.

چگونه محاسبه کنم که چند متر مکعب چوب ترموود نیاز دارم؟

برای محاسبه متراژ چوب ترموود، فرمول زیر را می‌توانید استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که ضخامت چوب ترموود رابطه مستقیمی با قیمت آن دارد.

تعداد شاخه * طول شاخه * عرض چوب ÷ 1000 

برای دانستن و آگاهی از مباحث جالب، آموزشی و دیگر مطالب خواندنی گروه صنعتی تیام نما، اینجا کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو